::: This Path Maybe Difficult But The Destination Is Certain :::

Thursday, March 5, 2009

Peristiwa 3 March 1924

3 March 2009 hari tu adalh hari kelahiran anak buah aku yg ke-16..huhu bertambah lagi seorang zuriat dr keturunan hj mat ali..alhamdulillah..

but at da same day on 3 march tu adalh sebenarnya hari titik hitam seluruh umat islam d dunia. for those dat don noe 3 march 1924 sistem Khilafah Islamiyah telah ditumbangkan! sejak itu kita telah kehilangan satu sistem agung yg memimpin seluruh umat islam...! Agen Inggeris keturunan jews Mustapha Kamal Attartuk merupakan dalang segala kejatuhan kekhalifahan. Let we review the history...

***********
Nabi SAW bersabda: "Kelak, umat2 lain akan mengerumuni kalian seperti orang2 yg lapar mengerumuni hidangan mereka.."

Salah seorang bertanya: "Adakah kerana bilangan kita sedikit pada ketika itu?'.."

Nabi SAW menjawab: "Tidak, pada ketika itu bilanagan kalian ramai, namun kalian adalah seperti buih di lautan.. Allah akan menghilangkan perasaan takut dari hati kalian dan Allah akan mencampakkan 'Wahn' ke dalam hati kalian..."

Salah seorang bertanya: "Apa itu 'Wahn' wahai Rasulullah?..."

Nabi SAW menjawab: "Cintakan kehidupan dan membenci kematian"
[Abu Dawud dan Ahmad]

********Gerak kerja ke arah pemusnahan sistem Khalifah***********

-pihak barat diketuai oleh Britain dan Perancis mula menjajah dunia islam pd kurun ke-19.
-pejuang kebangsaan Arab melancarkan perang terhadap Khilafah Uthmanniyyah
-Faisal si pengkhianat; Anak lelaki Sharif Hussain. Mekah, agen Britain.
-1915: Britain memulakan penaklukan ke atas Iraq
-Deklarasi-Balfour 1917: Britain mempersiapkan penubuhan "Israel"
-General Allenby (ketua pasukan Britain) menduduki Palestin pada 11 November 1917. -Pada 1917 juga Perang Salib (The wars of the Crusaders) di Palestin telah berakhir.
-Kuasa kolonial menakluki ibu negara Khilafah, Istanbul pada 1918.
-Selat Bosporus jatuh di bawah kekuasaan Britain dan Perancis.
-20 November 1922: Persidangan Lausanne bermula. Britain menuntut 4 perkara:

1. SISTEM KHILAFAH MESTI DIHAPUSKAN!

2. KHALIFAH MESTI DIBUANG NEGERI!

3. HARTA KHALIFAH MESTI DIRAMPAS!

4. NEGARA TURKI YANG BARU MESTI DIDIRIKAN ATAS DASAR SEKULAR!

-Mustafa Kamal Attarturk mula mengeluarkan ugutan, dan bertindak licik bagu memastikan semua pihak yg tidak bersetuju menerima tuntutan Britain. Setelah gagal dlaam usahanya, Mustafa Kamal lalu membubarkan persidangan parlimen secara paksa. Selepas pemilihan baru, persidangan parlimen kedua juga tidak menerima tuntutan itu,dia tetap menuruti kehendak Britain melalui konspirasi politik secara paksa.

-Salah seorang Ahli Parlimen 'House of commons' memprotes Lorn Curzon (Dalang kpd perjanjian Lausanne) dengan mempersoalkan: "Kenapa Turki diberi kemerdekaan sedangkan negara Arab ditakluki?"

Terhadap soalan ini Lord Curzon menjawab: "Faktanya skrg adalah bahawa Turki telah dimusnahkan dan tidak akan bangkit lagi" "Kerana kita telah menghancurkan kekuatan rohnya: KHILAFAH DAN ISLAM."

Khalifah dikepung dan diusir. Dan akhirnya pada;
3 March 1924: -->> KHILAFAH DIHAPUSKAN!

Mustafa Kamal mengisytiharkan penghapusan Khilafah di Istanbul dan Khalifah dikepung serta dibuang negeri pada pagi hari yang sama.
Dan selepas itu,sistem pendidikan Barat diperkenalkan serta tulisan Latin juga diperkenalkan dan Tulisan Arab dimansuhkan.



~~ Khilafah the only protector for Islamic ummah ~~

5 Animator Comments:

Batik Biru said...

Wahh.....awk dah lihat ek video tu? apa pendapat awk tentang video tu? apa yang awk faham tentang video tu? bole kongsi pendapat tak?

ie3za said...

yup dh tgk hak3..
video tu aduss..ade part yg sy x sanggup nk tgk uhuk..semuanya penindasan,pembunuhan, penganiyaan terhadap umat islam.di mana penganiyaan terhadap palestin, algeria, kashmir, bosnia, chechnya, gujarat, turki, afghanistan, iraq dan sebagainya semuanya umat islam... padahal umat islam x buat ape2 kesalahan pun kat mrk yg menganiaya tu.. tp tujuan toghut tu cuma satu iaitu hapuskan sistem khalifah dan x nk umat islam bangkit menentang dan berkuasa lagi spt zaman khalifah dulu.

bila fikir2 mungkin negara kita ni menunggu masa jugak jd mcm tu...awk dh tgk ke?

Jard The Great said...

oits niza!!! ko satu kelas dgn sri othman dgn muhaimin ke dulu???

Jard The Great said...

windu la kat ko..

bnyk je keje kosong kat KL.. kalo ko nak dtg.. ko tinggal je kat umah aku.. bnyk kosong ar.. seme budak MD.. =p

ie3za said...

sri aku kenal.dia kawan mel n rapat ngn mber2 aku erfan,ho,daren sume tu.muhaimin sape ek aku x kenal hak3..

huhu sume budak MD ke umah ko huhu bestnye uhuk..rindu aku kat sahabat2 lain. rindu kat WPG2..rindu kat sahabat2 WP uhuk..

~ T.E.S.T.A.R.O.S.A ~ © 2008 Por *Templates para Você*